Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

A Rádió 1 közleménye szerint szerint stabil vezető pozíciót szerzett az adó.

Fordulópont következett be a budapesti rádiós piacon: stabil vezető pozíciót szerzett a Rádió 1 a fővárosban. A 2018. március-májusi időszakra vonatkozó mérési eredményekből kiderül, a főváros és vonzáskörzetének kedvenc adója is a Rádió 1 lett – áll a Rádió 1 sajtóközleményében.

Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

(forrás: Rádió 1)

A teljes mért korcsoportban Budapesten és Pest megyében átvette a vezetést a Sláger FM-től, és a kereskedelmileg kiemelten fontos 18-59-es korosztályban is magasan vezet a rivális adó előtt.

A sajtóközleményből azt állítja, hogy a Sláger FM hallgatóvesztésének egyik oka a vizsgált időszakban még csak Budapesten hallható Retro Rádió* térnyerése volt, ugyanis az adó rádiózók sokaságát vonta el csak a fővárosban a másik rádiótól.

A legfrissebb 2018. március – májusi hallgatottsági adatokból az is látható, hogy általánosságban véve a rádiózás népszerűsége magas, országosan a 15 év feletti lakosság közel 76%-a naponta hallgat rádiót. Különösen a magas vásárlóerejű hallgatók körében népszerű a rádiózás, a 25-54 AB ESOMAR státuszúak** 82%-a országosan és Budapesten is naponta hallgatják kedvenc állomásukat.

Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

(forrás: Rádió 1)

A megyeszékhelyeken a Rádió 1 tovább tudott erősíteni piacvezető pozícióján, ezekben a kiemelten fontos városokban is többen hallgatják, mint a többi rádiót.

Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

(forrás: Rádió 1)

A mérés alapján az egyik kereskedelmileg legfontosabb korosztályban, a 18-49 évesek körében országosan is a legerősebb rádióvá vált a Rádió 1, maga mögé utasítva a nagyobb területi eléréssel rendelkező közszolgálati adókat is – áll az állomás közleményében.

Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

(forrás: Rádió 1)

Az igazi mai slágerek otthonául szolgáló rádió a szűkebb célcsoportok szinte mindegyikében átvette a vezetést, a napi hallgatottsági adatokból kiderül, hogy a 15-59, a 18-49, sőt, a másodlagos célcsoportjában, a 30-59-es korosztályban is a leghallgatottabb budapesti állomás.

Rádió 1: Fordulópont a budapesti rádiós piacon

(forrás: Rádió 1)

A Rádió 1 májusban több kampánnyal is erősített, közterületi plakát és sajtóhirdetések mellett a hallgatók körében nagyon népszerű nyereményjátékkal is jelentkezett, amelyen naponta több százezer forintos nyeremény talált gazdára. Május közepén a Balázsék stábja is öt állomásból álló roadshow-ra indult, a vidéki nagyvárosokban megtartott kitelepüléseket nagy érdeklődés kísérte.

*A Retro Rádió hallgatottsági adatai az adó országossá válása előttről származnak. A Retro 2018. június 15. óta egyetlen, országos lefedettségű kereskedelmi rádióként szinte az egész országban hallható.

**Az ESOMAR társadalmi kategóriák tartalma: Az A társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív. A B társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív.

RADIOSITE

Hír forrása: RADIOSITE

MyOnlineRadio.hu - Publikálás ideje: