Új vezető a Petőfi Rádiónál
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Vezetőváltáson esett át, rövidesen ismét megújul, és deklaráltan piacvezető szerepre törekszik majd a friss Superbrands-díjas Petőfi Rádió. De lehet-e "kereskedelmies" egy közrádió?
A közmédia hírei szerint Tiszttartó Titusz a csatorna új vezetője, aki korábban a Roxy és Danubius rádióknál, valamint a programigazgatói munkája alatt toronymagasan piacvezető Class FM-nél már bizonyított.
"Most egy új kihívás teljesítésére szerződök: tudásomat annak szolgálatába állítom, hogy közszolgálati keretek között, még inkább a magyar zenét középpontba állítva, a Petőfi Rádiót tegyük Magyarország leghallgatottabb rádiójává" - fogalmazott a Hirado.hu megkeresésére Tiszttartó.
Arról egyelőre nincs bővebb információnk, hogy milyen változtatások kísérik majd a vezetőcserét a popzenei közrádió műsorában és mikor, mindenesetre logikus lépés lenne, ha egy kicsit "öregítenék" a célcsoportot (15-39 helyett kb. 18-49), akik elérésére a leghatékonyabb formátum természetesen a Hot AC (Adult Contemporary), illetve a nyugaton egyre népszerűbb Modern AC.
Sokak szerint a rádiós piac szempontjából is egészséges lépés lenne az "öregítés", miután a jelek szerint hamarosan országos lefedettséget elérő Rádió 1 továbbra is a fiatalok körében népszerű CHR (Top40) vonalat képviseli, és ezzel a jelenlegi, huszon- és harmincévesekre fókuszáló, nagyon hasonló stílusú Petőfi Rádió erősen "ütközik" - amiből nem feltétlenül a Petőfi jön ki győztesen.
A jelenlegi Petőfi ugyanis a két, aktuálisan futó rádiós közönségmérés közül az egyik szerint ugyan erősen piacvezető, a másik szerint viszont csak a kimagasló lefedettsége adja a relatív sikerét, nem a programming.
Mindenesetre Superbrands lettek
A csatorna idén újra Superbrands díjat nyert el: az elismerés a nagyközönség számára is régóta ismert védjegy, amely egyet jelent egy adott márka magas minőségével. A díj odaítéléséről egyébként többlépcsős előszűrést követően egy független, szakemberekből álló bizottság döntött.
"A legfrissebb kutatások szerint a Petőfi Rádió Magyarország leghallgatottabb rádiója. Ez az elmúlt egy év frissítéseinek köszönhető, amelyek segítségével megdupláztuk hallgatóinkat, akik most már mintegy kétmillióan vannak. Azt gondolom, hogy a Superbrands díj ennek a munkának az elismerése" - mondta el Pető Zoltán, a Petőfi Rádió eddigi csatornaigazgatója, aki arra is kitért, hogy - az elmúlt egy évhez hasonlóan - idén is számos eseményt rendez a rádió, például június 26-án a II. Petőfi Zenei Díjat.
Attól még, hogy közszolgálati...
Sokan félreértik a hazai rádiós szakmában is a közmédia szerepét, funkcióját: az ellenérdekeltek általában szándékosan, többeknek pedig a 2000-es évekre jellemző rádiós piaci felosztás rögzült, és ezért tartják elfogadhatatlannak azt, hogy kvázi "átvette a kereskedelmi rádiók szerepét" a Petőfi.
Erről persze lehet vitatkozni, szerte Európában mindenesetre rengeteg kommersz, "kereskedelmies" közrádió működik, ami ráadásul részt is vesz a piaci versenyben. Az osztrák Hitradio Ö3-t kell talán a legkevésbé bemutatni, ám az érdekes lehet, hogy az októberben 50 éves, még hazánk nyugati felén is népszerű adó az osztrák rádiózók harmadát, néhol közel a felét is eléri - és ezzel abszolút piacvezető.
Hasonlóan népszerű többek közt a finn YLEX, a német Bayern 3, N-Joy és 1Live, de ott a belga MNM, vagy éppen a lett Latvijas Radio 2 is. Ezek mindegyike kommersz, népszerű, formátumhű, és persze közszolgálati, mégis, különféle missziók és a köz - magyar viszonylatban hagyományos értelmű - szolgálata helyett inkább a népszerűségre törekszik.
Azt persze senki sem vitatja, hogy olyan értékadó, trendszetter, merész és egyedi közrádióra is szükség van, amit a tavaly év elejéig működő, korábbi Petőfi "tudott", a piac viszont mindig változik, most épp ilyen irányba. Ezt lassan ideje lesz elfogadni.