Csőd fenyegeti a legnagyobb amerikai rádiós vállalatokat
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Közben a CBS 90 év után feladta rádiós üzletágát, és egyesült az Entercommal.
Hatalmas adósságokkal kell szembenézniük az Egyesült Államok legnagyobb rádiós cégeinek. A new york-i Z100-ot és a los angelesi 102.7 KIIS FM-et is működtető iHeartMedia Inc. adóssága több mint 20 milliárd dollárra nőtt az elmúlt időszakban.
Az iHeartMedia közel 850 állomást üzemeltet országszerte, és a legnépszerűbb szindikálható műsorokat is ők terjesztik, így nagy hatással vannak a teljes amerikai rádiós piacra. A vállalat folyamatosan tárgyal hitelezőivel a megoldás érdekében, azonban idáig nem sikerült egyezségre jutniuk.
Nem sokkal jobb a helyzet a 400 rádiót üzemeltető Cumulus Mediánál, ami 2,4 milliárd dollárnyi adósságot halmozott fel. A két társaság már azt is kilátásba helyezte, hogy az amerikai csődtörvény 11-es fejezetének megfelelően csődvédelmet kérnek, megelőzve a teljes fizetésképtelenséget.
A CBS befejezte a rádiózást
90 év után feladta rádiós üzletágát a Columbia Broadcasting System. Az 1927 óta működő CBS Radio Inc. novemberben egyesült az Entercommal, ami így az Egyesült Államok második legnagyobb rádiós szolgáltatójává lépett elő.
Az összeolvadás miatt egyes városokban a megengedettnél több adóval rendelkezett volna a vállalat, ezért sok állomást kénytelenek voltak eladni, vagy elcserélni más cégekkel.
Az Entercom az összeolvadással együtt nagyszabású piackutatásokba kezdett, hogy felmérjék, mely városokban és rádióknál van szükség módosításokra. A változtatásokba sok helyen már belekezdtek, New Yorkban például átpozicionálták és újramárkázták a Z100-dal sikertelenül versenyző Amp Radio-t, ami november közepétől Alt 92.3 néven, Alternative Rock formátummal működik tovább.
A CBS márkanevet használó állomások (pl. CBS-FM, WCBS Newsradio 880) a CBS-szel kötött szerződés értelmében 20 évig még használhatják a márkát, így ezeknél nem lesz szükség rebrandre.