Négy százalékkal nőttek a rádiós reklámköltések 2017-ben
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
A helyi rádióknál 16 százalék volt a bővülés.
A Magyar Reklámszövetség társzövetségeivel együtt ismét az Evolution konferencián ismertette a 2017-es reklámköltési adatokat. A 2017-es reklámtorta mérete 240,98 milliárd forint, amely az előző évhez képest (216,09 milliárd forint) 11,52 %-os – a tavalyihoz hasonló ütemű – növekedést jelent. A reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el.
(adatok forrása: MRSZ)
A média típusok sorrendjében (internet, televízió, sajtó, DM, outdoor, rádió, ambient, mozi) nem történt változás 2016-hoz képest. Az online változatlanul a legerősebb piaci szereplő, amely 31,71%-re bővítette a tortában elfoglalt helyét. Ugyanakkor a hátráltató tényezők ellenére is minden szegmens kivétel nélkül fejlődni tudott. A legnagyobb növekedést a sajtó (18,48%) könyvelhette el. A második legnagyobb növekedést az internet (14,38%) produkálta, míg ezt követte a közterület 13,44%-os emelkedése.
A 4,23%-kal növekedő rádiókkal kapcsolatban Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke elmondta: „A rádiós piac a közismert turbulenciák ellenére is növekedni tudott. A médiapolitikának erősen kitett iparág a tulajdonosi átrendeződések, látványos peres eljárások ellenére őrzi a pozícióit. A szerény növekedés azt mutatja, hogy a hirdetők továbbra is hisznek a rádióban, országos kereskedelmi adó híján is az előző időszak volumenénél valamivel többet költöttek a piacon.”
“A részadatok alapján elmondható, hogy a helyi rádiók összességében 16%-ot növekedtek, a budapesti adóknál és a regionális hálózatoknál pedig a non-spot költés mutat jelentős emelkedést 2016-hoz képest. A fogyasztói oldalon sincs lényeges változás: a rádióhallgatók több mint 4 órát, a teljes lakosság (15+) majdnem 3 órát rádiózik naponta.” – tette hozzá a HEROE elnöke.
RADIOSITE
Hír forrása: RADIOSITE