A rádió az utolsó tömegmédium
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Érdekes következtetésekre jutott az NMHH összefoglaló tanulmánya a magyar rádióhallgatási szokásokkal kapcsolatban.
Megjelent a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság első összefoglaló tanulmánya az egységes rádiós közönségmérés mélyebb adatairól. Az áttekintés részleteibe menően veszi át a mérés technikai megvalósítását és metodikáját, továbbá csoportokra lebontva elemzi a rádióhallgatási szokásokat. A dolgozat főbb megállapításai a következők:
1. A rádió meghatározó médium a napi rutinban a magyarok nagy tömegei számára: reggel megugrik a rádióhallgatók száma, 8 óra körül csúcsra ér, a délelőtt folyamán lassan ereszkedik, majd a nap további részében tovább csökken, hogy aztán a késő délutáni, esti órákban átadja a helyét a televíziónak, majd az alvásnak.

(forrás: NMHH)
2. A rádióhallgatási görbék alapvetően párhuzamosak, a 18-29 évesek lefelé, a 60 év feletti korcsoportok felfelé térnek el a középkorúak három korcsoportjának együtt futó szálaitól. A 15-17 év közöttiek lógnak ki egyedül, egyrészt azért, mert alacsony mintarész fedi le ezt a csoportot, másrészt az iskolába járás torzítja a képet.

(forrás: NMHH)
3. Az ESOMAR státusz-kategóriák diagramja arról tanúskodik, hogy a rádió az utolsó tömegmédium: a hallgatottsági görbék párhuzamosan futnak, legfeljebb számossági különbség van a csoportok között.

(forrás: NMHH)
4. Hétköznap a rádiózással töltött idő hosszabb és a hallgatott rádiók száma is magasabb: nemcsak többet, de többfélét is rádióznak hétköznap a megkérdezettek. A kereslet összefügg a kínálattal: a fővárosban és a megyeszékhelyeken többféle rádiót hallgatnak az emberek, mint a kisebb városokban és községekben, ahol csak az országos állomások érhetőek el.

(forrás: NMHH)
5. A rádióhallgatással töltött idő átlagosan három és fél óra. Ez magasnak mondható, mivel ezek az értékek tartalmazzák a nem rádiózók adatait is, amik lefelé húzzák az átlagot.

(forrás: NMHH)
A teljes tanulmány az alábbi linkre kattintva olvasható:
http://nmhh.hu/dokumentum/195986/orszagos_radios_hallgatottsagmeres_2018_elso_negyedev.pdf
RADIOSITE
Hír forrása: RADIOSITE