MediaTime: a Retro a felnőttek, a Rádió 1 a fiatal felnőttek körében piacvezető
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Megérkeztek az új országos rádió első hallgatottsági adatai.
Nyilvánossá tette a 2018. szeptemberi rádiós közönségmérés eredményeit a Kantar-Hoffman, amiből a MediaTime közöl szűkített célcsoportokra vonatkozó adatokat.
A Rádió 1 és a Retro Rádió reklámidejét értékesítő sales house közleménye szerint a két adó tökéletesen kiegészíti egymást. A Rádió 1 a fiatal felnőttek körében vezet, a Retro Rádió pedig a felnőttek között a leghallgatottabb rádióállomás.
Az új országos rádiót naponta átlagosan 1.286.000 fő hallgatja, ami a MediaTime közlése szerint minden előzetes becslést felülmúlt. A friss mérések alapján országosan a 30-59 közötti korosztály 19,92%-a, a fővárosban 13,64%-a kapcsol naponta az egyetlen országos lefedettségű kereskedelmi adóra. A közlemény megjegyzi, hogy az egyik kereskedelmileg legfontosabb, 30-59 éves korosztályban országosan és Budapesten is piacvezetővé vált a csatorna, maga mögé utasítva a Petőfi Rádiót és a Sláger FM-et.
A Rádió 1 a fiatal felnőttek körében továbbra is piacvezető. Országosan és a fővárosban a 15-39-es korosztályban is magasan vezet. A 15-39 éves fiatalok 17,91%-a kapcsol naponta a Rádió 1-re, ezzel megelőzve a Petőfi Rádiót és a Music FM-et.
Budapesten a 18-59-es korosztályt vizsgálva a közlemény megállapítja, hogy a Retro Rádió jelentősen megbolygatta a fővárosi rádiók hallgatottsági sorrendjét, a piacvezető Rádió 1 -et rögtön a Retro Rádió követi, majd a Music FM, negyedik helyre csúszott vissza a Sláger FM.
RADIOSITE
Hír forrása: RADIOSITE