RSH: tovább nőtt a vidéki rádiók reklámbevétele
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Év elején az Egerszeg Rádióval bővült az RSH-portfólió.
A tervezettet meghaladóan nőtt a Radio Sales House kereskedelmi árbevétele 2018-ban – áll a kereskedőház friss közleményében. A bővülés az MTVA országos adóit is érintette, amelyek árbevétele rekordmértékben, 8 százalékkal nőtt az előző évihez képest. Az RSH kiemeli, hogy a közszolgálati adók hirdetési felületei évről évre egyre vonzóbb lehetőségnek bizonyulnak a versenyszféra hirdetői számára, ezért a kereskedelmi bevétel emelkedése az utóbbi 2 évben összességében 60%-ot meghaladó volt. Az RSH megyeszékhelyi portfóliójába tartozó rádiókon is többet költöttek a hirdetők a 2017-es számokhoz képest, átlagosan 2 százalékkal.
„Üzleti várakozásunknak megfelelően tavaly is tovább bővült a vállalatunk által képviselt rádiók kereskedelmi árbevétele, sőt, az MTVA országos adóin a hirdetésértékesítésünk várakozásainkat is felülmúlta. A hirdetői visszajelzések alapján az idén is arra számítunk, hogy a független műsorstruktúrával rendelkező és vételkörzetükben általában piacvezető helyi rádiós partnereink egyre erősebb szereplőivé válnak az országos reklámkampányoknak” – nyilatkozta Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezetője.
A sales house által értékesített állomások köre idén év elején egy régi-új taggal bővült, az újrainduló Egerszeg Rádió az RSH-val szerződött reklámidejének értékesítésére. Ezzel együtt egy jelentős elérésű állomás már nem lesz a portfólió tagja február elsejétől, a Sláger FM és az RSH ekkor befejezi a közös munkát.
Inspira: a független rádiók a helyi kedvencek
2018 őszén az RSH vidéki portfóliójába tartozó helyi rádiók közül háromnak készített vételkörzetükre szűrt reprezentatív minta alapján hallgatottsági mérést az Inspira Research. A mérésben a szegedi megyeszékhelyi rádió, a Rádió 88, a több városban is fogható hálózatos Rádió 7 és a Lakihegy Rádió vett részt.
Szegeden, a 18-59-es korcsoportban a Rádió 88 a leghallgatottabb helyi adó, saját készítésű műsoraikkal naponta az ott élők 56 százalékát éri el. A hallgatottsági listán mögötte a második helyen a Petőfi Rádió áll. Hódmezővásárhelyen és Makón piacvezető maradt a Rádió 7, amelynek műsorait a sugárzási körzetében élők több mint fele (52%) hallgatja naponta. A Szigetszentmiklós és környékén fogható Lakihegy Rádió szintén piacvezető a 18-59 éves lakosság körében, műsorait naponta az ott élők egynegyede hallgatja. A Lakihegy Rádió hallgatottságban megelőzi a Rádió 1-et és a Music FM-et is.
RADIOSITE
Hír forrása: RADIOSITE