Az idősek a Hit Rádiót, a fiatalok a MegaDance és a Mix rádiókat hallgatják
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
A Médiatanács elfogadta a klasszikus rádiózás helyszíneit 2018 és 2020 első negyedéve között és az online rádiók hallgatottságát 2018 és 2019 között vizsgáló NMHH-tanulmányt. Ebből kiderül, hogy 2018 első két negyedéve között mérték a legnagyobb változást, ekkor az autóban rádiózók aránya például 50 százalékról 40 százalékra, a munkahelyen rádiózóké pedig 20 százalékról 16 százalékra csökkent. 2020 első negyedévében a legtöbben – a válaszadók 72 százaléka – otthon hallgattak rádiót, amit az autózás alatti (48 százalék) és a munkahelyi (23 százalék) követett.
A rádióhallgatás még ma is integráns része a mindennapoknak, az otthoni rádiózás független a nemtől, a kortól és a településtípustól. A 60 év felettiek körében a legmagasabb az otthoni rádiózás aránya, a rádióhallgató idősek 87 százaléka lakásában hangol kedvenc adóira. A kutatás egy másik adathalmazból készült statisztikája nemzetközi kontextusba helyezi a hazai eredményeket. A dán és a svéd hallgatók a magyarokkal ellentétben nem preferálják kiugróan az otthoni rádióhallgatást, náluk közel egyenlő arányban oszlik meg az otthoni és az autózás alatti fogyasztás ideje.
Az online rádiók hallgatottságát vizsgáló szegmensből kiderült, hogy a Hit Rádió volt a leghallgatottabb, majd a Poptarisznya.hu és a Mix Rádió következett. Míg a Hit Rádió csaknem megkétszerezte hallgatóságát 2018-hoz képest (háromezerről közel hatezerre), addig a Class FM elbúcsúzott hallgatóinak kétharmadától, számuk kilencezerről háromezerre csökkent. A Hit Rádió a Kék Dunával együtt a nők körében volt a legnépszerűbb, míg a férfiak a Poptarisznya.hu-t és a Rádió Goldot hallgatták. A fiatalok inkább a Mega Dance Rádiót és a Mix Rádiót választották, az idősebbek pedig szintén a Hit Rádiót. A két témát feldolgozó dokumentum elérhető lesz az NMHH honlapján.