Elindult a DTR és a DTR Gold

Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!

Az új rádiós márka a vidék rádiója kíván lenni.

Egy rádió, ami kettő, vagy két rádió, ami mégis egy? A megoldás egyszerű: a technikai lehetőségeket kihasználva egy műsor kétféle zenei összeállítással jelentkezik. A DTR-rel és a DTR Golddal ugyanaz a cél: olyan adókat indítottak el a készítőik augusztus 21-én, amelyekkel pusztán ki akarják szolgálni a vidéki Magyarország igényeit. A DTR a 90-es évektől napjainkig, míg a DTR Gold a 60-es, 70-es és 80-as évek olyan dalait játssza, amelyeket fütyülni lehet. Ehhez olyan szöveges és vizuális tartalmakat készítenek, amelyek az egyszerű és dallamos zenékkel együtt megszólítják a vidékieket.

Magyarországon mintegy nyolcmillió ember él a fővároson kívül, a DTR és a DTR Gold elsősorban hozzájuk szól. Éppen ezért döntöttek úgy a készítők, hogy a rádió neve hazánk két legfontosabb folyójának kezdőbetűje: a próbaadások alatt egyébként Duna-Tisza Rádióként hivatkoztak magukra. A rádiós márkát működtető csapat nem akarja befolyásolni, megváltoztatni vagy kioktatni a közönségét, zenei és szöveges tartalmaikat is úgy állították össze, hogy a határon inneni és túli, magukat vidéknek tartó rádióhallgatók a sajátjuknak érezzék.

A DTR és a DTR Gold meg kívánja mutatni a magyar vidék csodáit, elősegíteni a belföldi turizmust és a túrázást, népszerűsíteni szeretné a családos életet és a gyerekvállalást, miként a ház körüli barkácsolást és a kerti munkát is. A szöveges tartalmak esetében külön figyelmet fordítanak a tradíciókra, a hagyományokra, a nemzeti és vallási ünnepekre. A DTR magázódik és erre büszke is.

„Nem fogunk politizálni, vagy felesleges fellengzős beszélgetéseket sugározni. Két fontos üzenete van a rádiónak: az egyik, hogy vidékinek lenni nem szégyen, sőt kifejezetten büszkék vagyunk mi magunk is vidéki gyökereinkre. A másik, hogy ezen a kivéreztetett, központosított rádiós piacon egy dalt sem kérhet a hallgató vidéken úgy, hogy ne kelljen átfuttatni a budapesti központon, ami lássuk be viccnek is durva. Miért kellene Kiskunlacházán azt szeretni, amit a Déli Pályaudvarnál meghatároznak? Nálunk nem ciki semmilyen irányzat, vagy hangzás, egy a lényeg: a hallgatók kedveljék.” – mondta Kalácska Gábor, a rádió egyik, egyébként kazincbarcikai születésű alapítója.

A DTR egy négytagú csapat gyermeke: szabolcsi, nógrádi és borsodi a négy alapító, így esetükben a hitelesség megkérdőjelezhetetlen. Mint ahogy a praktikus megoldások is: a DTR olyan felületeken kommunikál a közönségével, ahol azok már eleve megtalálhatók. Az a céljuk, hogy a hallgató elé tegyék le a plusz tartalmat, oda, ahová egyébként is jár.

„Csak el akarjuk érni őket. Ugyanez a helyzet a rádió egészével kapcsolatban is: A próbaadás ideje alatt volt már a DTR a 13. leghallgatottabb adó is. És még csak most indítjuk el! A vidék Magyarországán annyi minden életidegen abból, amit egy budapesti irodában halál komolyan vesznek, így ezektől az angol kifejezésektől, látszat progresszív megoldásoktól mi megóvjuk azt, aki a mi rádiónkat hallgatja. Egyszerű és valódi, az átlagos magyar hétköznapokhoz illő hangulatot és tartalmat kap az, aki a DTR-t választja.” – árulta el Thuróczy Richard, a DTR pásztói születésű, másik alapítója.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne gondolkodnának új megoldásokban, sőt! A rádió kifejezetten innovatív megoldásokat is alkalmaz, hiszen a vidéki hallgatók is megérdemlik a magas minőséget, és az újító elképzeléseket. Ezt élénk képzeletű, alkotó szellemű és találékony munkatársaival, valamint a megszokottaktól eltérő szakmai trükkökkel igyekeznek elérni.

„Az online megoldásoknak hála a rádió már nagyon régen nem csupán egy hangot sugárzó doboz. Képpel, kísérő tartalmakkal, sőt akár egész napos videó közvetítésekkel is készülünk, és folyamatosan keressük azokat a technikai megoldásokat, amelyekkel még tovább tudjuk fokozni a hallgatók elégedettségét.” – Vastagh Zsolt, a DTR alapítója, technikai vezetője, Kisvárda szülötte így foglalja össze a fejlesztés miértjét.

Az alapítók szándékai szerint a DTR már rövidtávon jól használható kommunikációs eszköz lehet a vidéki Magyarország eléréséhez úgy a cégek, mint más szervezetek számára.

RADIOSITE

Hír forrása: RADIOSITE

MyOnlineRadio.hu - Publikálás ideje:

Komment doboz