“Másfélmillió napi hallgató felett a Retro Rádió” – a MediaTime közleménye
Ne maradj le a legfrissebb rádiós hírekről, kérj értesítést a harang ikonra kattintva!
Csökken a Petőfi, a Rádió 1 hallgatói tábora egyre nő.
Jelentősen növelte előnyét, és stabilan piacvezető a 15 év felettiek körében a Retro Rádió. A fiatal felnőttek körében a legfrissebb mérési adatok szerint országosan és a fővárosban is leghallgatottabb a Rádió 1, míg a Petőfi Rádió folyamatosan veszít hallgatóinak számából.
A Kantar Hoffmann legfrissebb, 2019. márciusi mérési adatai szerint jelentősen növelte előnyét a Retro Rádió. Az egyetlen országos lefedettségű kereskedelmi rádió a 15 évesek feletti korosztályban naponta 1 millió 520 ezer fővel magabiztosan piacvezető. A Retro erősödésével párhuzamosan a szintén országos lefedettségű közszolgálati Petőfi Rádió hallgatottsága hónapról hónapra csökken, jelenleg 1 millió 290 ezer fő választja az adót, amely jelentős visszaesés a 2018. márciusában mért adatkhoz képest (2018. március – 1 millió 764 ezer fő). Kis híján fél millióval kevesebben hallgatják ma a Petőfit, mint egy évvel ezelőtt.
A kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályt vizsgálva országosan szintén vezet a Retro Rádió, második helyen a Rádió1, és tőlük lemaradva található a listán a Petőfi, valamint a Kossuth Rádió.
A kisebb lefedettség ellenére a kereskedelmileg kiemelten fontos 15-39 éves korcsoportban a Rádió 1 toronymagasan piacvezető, maga mögé utasítva az országos csatornákat. A Balázséknak és az igazi mai slágereknek otthont adó hálózat 17,3 %-al vezet.
A Retro Rádió elsődleges célcsoportjában, a 30-59 év közöttiek körében a korosztály 22%-át éri el naponta, a további sorrend: Petőfi Rádió (16%), Rádió 1 (13%) és Kossuth Rádió (6%).
Budapesten változatlanul piacvezető a Rádió 1, amelyet a Retro Rádió és jelentősen lemaradva a Petőfi Rádió követ. A nemrég új frekvenciára költöző Sláger FM még mindig nem publikál adatot.
Az idősebb korosztályban a Retro Rádió a hallgatók legnagyobb kedvence.
Forrás: Kantar-Hoffmann rádiós közönségmérés 2019. március
MediaTime
Hír forrása: RADIOSITE